دفـــتـــر ســیـــب و درخــت چـــهـــل بـــرگ

بــنــویــســیــن دفــتــر ســیــب و درخــت چــهــل بــرگ ، بــخــونــیــن آرامــشـــــگــاه ...

دفـــتـــر ســیـــب و درخــت چـــهـــل بـــرگ

بــنــویــســیــن دفــتــر ســیــب و درخــت چــهــل بــرگ ، بــخــونــیــن آرامــشـــــگــاه ...

۱۳۸۸









هر روزتان نوروز ، نوروزتان پیروز






کشفِ نو یا عیدی






یه سرویس وبلاگ جدید پیدا کردم

که قسمت مدیریت وبلاگش به شدت و به مراتب

از مدیریت وبلاگ اینجا کاملتره . ..


یعنی تا نبینین باورتون نمیشه چی دیدم ،

حسرت زدم کرد که چرا قبل از اینجا با اون آشنا نشدم ،

البته یهو این فکر اومد تو سرم

که شاید خدا شب عیدی بهم هدیه داده ،

این فکر از یه طرف و فکر اینکه با رفتن به اونجا از دست یه

سری از مزاحمهای اینجا خلاص میشم ، از طرف دیگه

دودل کرده که برم یا نه . ..


تازه قالبهاش انقدر کاملن که نیاز به هیچ چیزی ندارن ،

میگم هیچی یعنی واقعا هیچی ،

طوری اگه آدم کوچکترین دستی ببره توش خرابش کرده . ..


البته اگه برم آدرسمو به اونهایی که دوستشون دارم میدم ،

اما سوال اینه که اونها هم به جای اینجا میان اونور ؟






۳۶۵ روزِ سخت







خیلی سخته که آدم اندوهِ  ۳۶۵ روز گذشته رو

برای  ۳۶۵ روزِ بعد بخواد از سینه اش بیرون بریزه . ..

بخواد همه چیزُ فراموش کنه و به خودش بگه

اتفاقی نیفتاده . ..

من که نمیتونم اینطوری به روحِ خودم خیانت کنم ...






ترس عبث







دوره ای توی نوجوونی هست ، که آدم دچار ترس از دست دادن والدینش میشه ، و تقریباً همه به نوعی تجربش میکنن ، اگه طبیعی باهاش برخورد بشه ، خودش بعد از مدتی برطرف میشه و اگه نه ، تقریباً همیشه با یه شدت و ضعف همراه شخص میمونه . ..

من خودم تا سالها باهاش در گیر بودم و بالاخره چند سال پیش موفق شدم تا حدی برطرفش

کنم . ..


از همون موقع ، و حتی بعد از سالها هم که باهاش کنار اومدم ، همیشه این موقع های سال که میشد خوشحال بودم که این سال هم گذشت و پدر مادرم زنده اند و خلاصه امسال هم به خیر گذشت ، و وقت سال تحویل هم تنها دعای من این بود که خدایا ، امسال هم ازم نگیرشون .. .


توی دو سه سال گذشته دیگه این حس به شکل قبل پیدا نمیشد و اون دعا رو هم از روی عادت میخوندم ، اما امسال و توی همین لحظاتی که در حال سپری شدن هستن ، هر چی خودمو میگردم هیچ اثری ، هیچ اثری از اون احساسم نیست ، برای خودم جالبتر اینه که فکر میکنم تمام اون سالها اشتباه میکردم که خودمو اونطوری نگران میکردم ، اشتباه میکردم که وقتمو با اون دعا تـــــلـــــف میکردم و اگه اونهمه دعا رو حداقل برای در اومدن از تنهایی خونده بودم ،

شاید الان اینهمه تنها نبودم ...






ما ، تنها ...







                                زندگی می گریزد ،

                                                   و انسانِ متمدن ،

                                                                      انسانِ عصرِ ارتباطات ،

                                برای دریدنِ تنهایی

                                                        برای چنگ اندازی به ، دامانِ یاری

                                              به هر دری هجوم می برد . ..

                                                               و

                                        ما ، تنها بازیگزانِ تنهایِ این میدانیم .. .






۴۰ ساعت







۴۰ ساعت دیگه مونده ...


( جَو گرفتتم )





حسی بنامِ تــنــهــایــی







مهم نیست آدم تنها باشه یا نه ،

مهم اینه که احساسِ تنهایی نداشته باشه . ..


به امیدِ اینکه تو سالِ آینده هیچ کس همچین حسی نداشته باشه .. .






عاشقانه بدون عشق







برای یه نفر این شبهه پیش اومده بود که

من با دست پس میزنم و با پا پیش میکشم !

منظورش برخوردم با دهه شصتیها بود و میگفت

از طرفی میگی ازشون خوشم نمیاد و

از طرف دیگه وبلاگت پر از پستهای عاشقانه است . ..


همون جوابی که بهش دادم رو اینجا مینویسم :

اگه قرار باشه آدم یا تیپِ خاصی پشتِ عاشقانه هام باشه ،

به هیچ عنوان یه دهه شصتی نیست ،

البته با چند تاییشون ارتباط داشتم که

کم و بیش توی بعضی پُستهام ( زیرگروهِ منفورها )

خوندین که همشونم تجارب افتضاحی بودن . ..

(( این حرفم معنیش این نیست که همه بَد هستن و

همونطور که همیشه گفتم هر چیزی استثنا داره ))


اما اگه بخوام کسی رو براشون تصور کنم ،

به احتمالِ خیلی زیاد یه آدمیِ بین متولدهای 45 تا 55 ،

مثل همۀ دوستهای تک و جواهری که داشتم ،

همون کسایی که بهترین لحظات زندگیمو برام ساختن .. .






هـــیـــچـــکـــس . ..






                    


                     خیلی بدِ دقیقاً همون شبی

                     که انتظار داری یه نفر باشه که

                     حرفاتو بشنوه ،

                     هیچکس نباشه که اینکارو برات بکنه . ..

                     هـــیـــچـــکـــس  . ..


                     بدتر از اون اینه که

                     تنها کسی هم که هست

                     و فکر میکنی و انتظار داری بفهمتت ،

                     دقیقاً خلاف و برعکس نشون میده .. .






آتشی بنامِ تـــــو







شعله ای در برابرم ،                                                                                                  

شعله ای در ورایم ،                                                                                                   

می پرم ،                                                                                                                

و اندوهم ،                                                                                                              

دلتنگیم ،                                                                                                                

و هر آنجه از بدی را ،                                                                                                  

به عطشِ آتش میسپارم . ..                                                                                         

                                                                                                                           

و                                                                                                                          

  تـــــو                                                                                                                   

         چون آتشی                                                                                                    

                         سراپا                                                                                           

                                 در برم میگیری .. .